Tudom tudom :) nem Ferrari mert Fiat a gyártó! De nézzük meg más szemszögből miért lett a barchetta "barchetta" és miért nem Fiat 183?
Mit is jelent a barchetta? Olaszul csónakocskát jelent de az elnevezés nem innen ered! A "barchetta" másik jelentése ami inkább köthető az autóiparhoz mintsem a hajóiparhoz.
Magát a "barchetta" szót első alkalommal 1948-ban használták amikor Giovanni Canestrini a "La Gazzetta dello Sport" főszerkesztője cikket jelentetett meg a Ferrari 166MM-ről, innen kezdve az olaszok az összes sport autót ami kettő üléses volt és nem volt teteje így hívták, mondhatjuk az olasz kabrió szó megfelelője. A Fiat 1988-ban a Ferrari 80%-os tulajdonosa lett.
A kilencvenes évekre az Olasz autó óriás nehéz időket élt, a nyolcvanas évek kocka autói már nem voltak olyan versenyképesek mint azelőtt, egyre kisebb piacot tudott a magáénak, a Mazda MX-5 1989-es bemutatója és hirtelen sikere buzdította az olaszokat a saját rég elfeledett múltjuk felélesztésére ezért 1990-től elkezdték a "barchetta" fejlesztését "typo B" projektnév alatt, 1994-re a projekt elnyerte végső formáját és 1995-ben már le is gurult az első Fiat "Barchetta". Itt szeretném megjegyezni, hogy a Fiat "barchetta" igazi olasz sportautó mivel a Ferrari is hagyományosan első kerék meghajtású autót készit.
Innen izgibb lesz :)
A "barchetta" motorikus és alváz alapja Fiat Punto GT ami egy megbízható jó sportautó volt annak idején. +2 pont Fiat
Ám az eleje és az oldala tipikusan a Ferrari 166MM becenevén "barchetta" ujjáészületése. Az eredetível megegyezően szépen ívelt elemeket láthatunk az elülső kerekek felett és szép vonalvezetést az oldalán. +1 pont Ferrari
Az ikonikus kilincse eredetileg az 1951-es Ferrari 342-t díszítette. +1 pont Ferrari
Édes kis apróság, az oldalsó index amit a Ferrari F360 és F430-ba is raknak. +1 pont Ferrari
Összesen: Ferrari 3 pont - Fiat 2 pont
Azt is mondhatnánk a "barchetta" egy olyan Ferrari amit a kor sajátos divata és igényei valamint a cégóriás bátortalansága miatt Fiat emblémával gyártottak.