Az olasz design olyan jellemző példája, mint egy Vespa robogó vagy Versace cipő

Fiat Barchetta

Fiat Barchetta

És újra csillog a csoda

2018. május 11. - poleszajev

Fontos tudni, hogy a 20 éves autóknál és főleg a Fiatnál gyakori, hogy a hátsó lámpák idővel elvesztik eredeti rubin vörös színüket. 

Valahogy úgy alakult, hogy lett egy kis szabadidőm május elsején, így hát jött az indíttatás, hogy felújítom a lámpákat és ezzel újra eredeti pompájában fog ragyogni.

Szükséges eszközök:

1. Festék (FONTOS elég belőle a 150 ML-s kiszerelés) http://homasita.hu/product/8369

2. Csavarkulcs készlet (később is szükséges lesz a barchetta-hoz)

i2014053009083940rszes_mr60600.jpg

Előkészület: 

1. Hátsó műanyagok leszerelése, nagyon egyszerűen megy mivel gyárilag is kézzel csavarható anyával van odarögzítve

2. Maguk a lámpatestek egyenként 2 db csavarral van rögzítve a vázhoz, miután az anyákat levettük egyszerűen kihúzzuk a testeket (kifele)

Tisztitás:

1. A kiszerelt lámpatesteket alaposan mosogatószeres vízzel lemossuk.

2. Száradás után ACETONMENTES körömlakkalemosóval zsírtalanítjuk.

Festés:

1. Kartonra állítva 1 rétegben le fújjuk féklámpa festékkel, majd száradni hagyjuk.

2. Száradás után még 2 rétegben lefújjuk.

lampa.jpg

Barchetta Fiat vagy Ferrari?

 

Tudom tudom :) nem Ferrari mert Fiat a gyártó! De nézzük meg más szemszögből miért lett a barchetta "barchetta" és miért nem Fiat 183?

Mit is jelent a barchetta? Olaszul csónakocskát jelent de az elnevezés nem innen ered! A "barchetta" másik jelentése ami inkább köthető az autóiparhoz mintsem a hajóiparhoz.

Magát a "barchetta" szót első alkalommal 1948-ban használták amikor Giovanni Canestrini a "La Gazzetta dello Sport" főszerkesztője cikket jelentetett meg a Ferrari 166MM-ről, innen kezdve az olaszok az összes sport autót ami kettő üléses volt és nem volt teteje így hívták, mondhatjuk az olasz kabrió szó megfelelője. A Fiat 1988-ban a Ferrari 80%-os tulajdonosa lett.

A kilencvenes évekre az Olasz autó óriás nehéz időket élt, a nyolcvanas évek kocka autói már nem voltak olyan versenyképesek mint azelőtt, egyre kisebb piacot tudott a magáénak, a Mazda MX-5 1989-es bemutatója és hirtelen sikere buzdította az olaszokat a saját rég elfeledett múltjuk felélesztésére ezért 1990-től elkezdték a "barchetta" fejlesztését "typo B" projektnév alatt, 1994-re a projekt elnyerte végső formáját és 1995-ben már le is gurult az első Fiat "Barchetta". Itt szeretném megjegyezni, hogy a Fiat "barchetta" igazi olasz sportautó mivel a Ferrari is hagyományosan első kerék meghajtású autót készit.

Innen izgibb lesz :)

A "barchetta" motorikus és alváz alapja Fiat Punto GT ami egy megbízható jó sportautó volt annak idején.  +2 pont  Fiat

fullsizeoutput_127a.jpeg

 

Ám az eleje és az oldala tipikusan a Ferrari 166MM becenevén "barchetta" ujjáészületése. Az eredetível megegyezően szépen ívelt elemeket láthatunk az elülső kerekek felett és szép vonalvezetést az oldalán. +1 pont Ferrari

fullsizeoutput_127d.jpeg

 

Az ikonikus kilincse eredetileg az 1951-es Ferrari 342-t díszítette. +1 pont Ferrari

fullsizeoutput_1280.jpeg

 

Édes kis apróság, az oldalsó index amit a Ferrari F360 és F430-ba is raknak. +1 pont Ferrari

fullsizeoutput_1284.jpeg

 

Összesen: Ferrari 3 pont - Fiat 2 pont

Azt is mondhatnánk a "barchetta" egy olyan Ferrari amit a kor sajátos divata és igényei valamint a cégóriás bátortalansága miatt Fiat emblémával gyártottak.

süti beállítások módosítása